Pokud chcete mít zdravé klouby, je potřeba se o ně starat průběžně po celý svůj život. Nejde totiž jen o chvíli, která je právě teď, klouby vám musí sloužit až do stáří. Bolesti kloubů jsou velmi nepříjemné, a na stáří si jistě nikdo z nás nepřeje, aby ho bolely nebo přestaly sloužit úplně. Jak tedy bolestem kloubů předcházet?
relaxační plavání
1.       Pokud máte nějaké to kilo navíc, bylo by dobré se přebytečných kilogramů zbavit a udržet si váhu v optimálním rozmezí. Každé kilo navíc zatěžuje vaše klouby, tak proč jim alespoň trochu neodlehčit.

2.       Pokud jste žena a nosíte vysoké podpatky, velmi zatěžujete své klouby. Navíc vám hrozí osteoartróza a zakřivení páteře.
protažení zad
3.       Pohyb je základním stavebním kamenem pro zdravé klouby. Proto by se procházka měla stát vaším každodenním přítelem. Můžete také plavat, běhat nebo jezdit na kole. Sportovní aktivity však přizpůsobte svému věku, váze a celkové kondici. Také si vybírejte sporty, při kterých příliš své klouby nezatížíte.

4.       Vydejte se do bazénu, plavání je velmi zdravé a voda navíc kloubům hodně odlehčí.

5.       Nepřetěžujte svoji páteř a ostatní klouby přílišnou fyzickou námahou. Váhu těžkých věcí si raději rozložte.

6.       Klouby je potřeba preventivně chránit, takže při sportu, kde hrozí možnost nějakého úrazu či pádu, je vhodné nosit chrániče. Také je dobré nosit obuv s protiskluzovou podrážkou.

7.       Jezte potraviny bohaté na vitamíny a vápník, abyste předešli nadměrnému opotřebení chrupavky. Vhodné je jíst saláty, špenát, brokolici, kapustu a petržel.
zelenina v bedýnce
8.       Dodejte svému tělu dostatek vitamínu D, který je dobrý nejen pro kosti, ale také pro klouby.

9.       Pokud kouříte, moc svým kloubům neprospíváte. Kvůli nikotinu vám totiž ubývá kostní hmota, což vede k osteoporóze.

10.   Naučte se rovně sedět i stát. Hrbení vůbec není pro klouby dobré. Důležitý je správný výběr vhodné židle. Zdravý rovný postoj i sezení vám zajistí uvolnění kloubů.