Železniční doprava je něco hodně komplikovaného. Neznalé https://www.databazeknih.cz/serie/zena-v-ohrozeni-163 osobě by sice mohlo připadat, že na tom nic není, protože stačí spojit lokomotivu s vagóny, nabrat cestující nebo náklad a vyrazit, protože se díky jízdě po kolejích nedá nikam zabloudit, jenže to je utopie. Ve skutečnosti to taková hračka není.
A to nejen proto, že musí mašinfíra sledovat ona různá návěstidla, výhybky a podobně a navíc i koukat dopředu, aby náhodou někoho nebo něco nepřejel, ale i proto, že je třeba organizačně zajistit, aby se o všech vlakových soupravách i jednotlivých lokomotivách vědělo a nemohlo dojít k jejich srážkám, vedoucím k neštěstím.nákladní vlak
A ani tím ještě složitost železniční dopravy nekončí. Protože je rozhodně žádoucí sledovat i fungování této techniky samotné. Vždyť i na ní by mohlo dojít k nějaké té závadě, znamenající ohrožení, a konec konců by se tu mohlo i leccos ukrást, pohonnými hmotami počínaje a kdo ví čím vším ještě konče.
Chce to prostě mít vše pod kontrolou. Jenže jak to ohlídat, že? Když takové vlaky přejíždějí z místa na místo a ne na každé stanici a v každé zatáčce lze mít člověka, který by vše bedlivě ohlídal?
V tu chvíli přijde více než vhod technické sledování železničních vozidel, využívající možnosti, jež nám skýtá virtuální svět.jedoucí parní vlak
Díky tomuto systému lze na dálku sledovat kdeco a odhalit nejeden problém dříve, než tento nabyde významnějších rozměrů. RMC-systém umožňuje nepřetržitou kontrolu provozu strojů a vozidel, lokalizaci v reálném čase, zvyšuje efektivitu práce, umožňuje nastavení výkazů tras a práce a trasování podle historie, sledování vybraných lokomotiv na jedné mapě, nastavení alarmů při překročení některých hraničních hodnot či servisu, umožňuje identifikovat obsluhu a šichtovat, usnadňuje administrativu. A dokáže též kontrolovat spotřebu, eliminovat krádeže a ztráty, zajistit bezpečnost a podobně.
Prostě je tento systém pro železničáře darem přímo seslaným z nebes. A nemít ho by bylo neodpustitelné.