Kalifornský gynekolog doktor Arnold Kegel vytvořil koncept cvičení na prevenci a léčbu inkontinence žen po porodu ve čtyřicátých letech minulého století.
muž při cvičení

Tyto cvikyjsou známé blahodárným účinkem pro ženy po porodunebo se sexuálními problémy. Výzkumy však prokazují, že procvičování svalů pánevního dna působí dobře i na zdravímužů. Tyto svaly se nacházejí mezi stydkou sponou pánve a kostrčí. Jejich funkcí je podpora vnitřních orgánů a střev, kontrola močení (mikce) a kontrola vyprazdňování (defekce). V neposlední řadě také zabezpečují zabezpečují sexuálnífunkci. Jejich snížená pružnost a výkonnost s postupujícím věkem může zapříčinit mnoho nepříjemných zdravotních a sexuálních problémů.
 

Pro koho jsou vhodné

·         ženy po porodu a v menopauze
·         muži po operaci prostaty
·         ženy a muži se stresovým únikem moči (inkontinence, při zvýšeném napětí břišních svalů)
·         ženy a muži s hyperaktivním močovým měchýřem
·         ženy a muži s problémy při udržení stolice
·         ženy s poruchami sexuálních funkcí
·         muži s poruchami erekce a předčasnou ejakulací
·         a pro všechny, kteří mají sedavé zaměstnání
 
 

Jak cvičit

1.      Posaďte se nebo stůjte v klidu.
2.      Stáhněte sval, který používáte na zadržení močení. Kolem močové trubice byste měli pocítit mírné stažení.
3.      Snažte se držet sval stažen po dobu 10 sekund. Ze začátku to asi vydržíte jen kratší dobu, ale to nevadí, postupně se vytrénujete.
4.      Pak sval uvolněte, opět na 10 sekund.
5.    Rytmicky opakujte. Postupně  až 30-40 x

běžící muži
 
 Nezapomínejte
–        při cvičení je potřeba mít vyprázdněný močový měchýř
–        cviky provádějte rytmicky, stejnou dobu jako stažení svalů je pak nechat uvolněné
–        nezapojujte jiné svaly, stehenní, sedací a břišní svaly nechte v klidu, uvolněte boky a břicho
–        dýchejte, i když v této  situaci je přirozeným reflexem těla nedýchat, dýchejte nosem do břicha
–        cvičení provádějte alespoň třikrát denně
 
 

Výhody

Výhodou těchto cviků je, že jsou velmi jednoduché a nenáročné. Je možné je vykonávat prakticky kdekoli, aniž by o tom někdo v okolí věděl. Vycvičením a uvědoměním si vlastního těla si nejen vybudujete lepší sebevědomí, ale i zlepšíte urologické a sexuální funkce.

5.0
02